Linkek a témában:
A 21. század stratégiai menedzsmentje
A vállalatoknak három típusa van: az első elébe megy a változásoknak, a második válaszolni próbál arra, ami bekövetkezett, a harmadik pedig folyamatosan azon sopánkodik, hogy már megint mi történt vele. E különös jelenség előidézője a környezeti változás felgyorsulása és a verseny kiélezetté válása. Ennek következménye, hogy a jövőt aktívan formáló menedzsmentmódszerek között az elmúlt három évtizedben kiemelkedő szerep jutott a stratégiának. A 21. századba átlépve a változások üteme és komplexitása fokozódni látszik. Így az előttünk álló időszakban a stratégia művelői újabb kihívásokkal kell szembenézniük.
Kék óceán stratégia
A kék óceán a végtelen lehetőségek szimbóluma. A könyvet olvasva egy stratéga nem tehet mást, mint szüntelenül bólogat: "Hát persze, így kell csinálni. Hiszen ezt próbáljuk mi is!" Akkor hát miért lett ez a könyv a Harvard Kiadó bestsellere? Miért fordítják máris 30 különböző nyelvre? Mi benne a zseniális? - A módszeresség, a koncepciózus véghezvitele mindannak, amit sokan éreznek, de csak kevesen tudnak készpénzre - profitra - váltani. A kék óceán stratégia szisztematikusan vezet végig azon a csoportos agytornán, melynek eredményeképpen olyan piacokra bukkanhatunk, ahol még nincs senki, ahol még kék az óceán, és nem véreznek el céljaink a költségcsökkentés, illetve az árverseny csapdáiban. - A multinacionális világ felrázása, rég elfelejtett kisvállalkozói attitűdök, kreativitás és a "mersz" felélesztése. - És végül talán a legfontosabb: Remek tréning! Csapatépítés felsőfokon!
Stratégiai menedzsment (P)
Az új évezred elején a stratégiai gondolkodás, mind a menedzsment tudománynak, mind pedig a gyakorlati életnek létfontosságú elemévé vált. Nem új tudományágról van szó, hiszen már az emberiség történetének kezdetén is fontos szerepet játszott a stratégiaalkotás, azonban a technikai és társadalmi fejlődések, változások következtében szükségessé vált ennek a kiadványnak az átdolgozása. A szerző egyetemi tanár, aki a szakma kiválóságaként nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is megosztja velünk tudását és tapasztalatait. A könyvet a hallgatókon kívül, ajánljuk még cégvezetőknek, menedzsereknek és laikus érdeklődőknek is, akik a témában jobban elszeretnének igazodni.
Stratégiaközpontú szervezet
A stratégia még soha nem volt olyan fontos, mint napjaink új üzleti környezetében. A kutatások és a tapasztalatok mégis azt mutatják, hogy a legtöbb vállalat nem tudja sikeresen megvalósítani stratégiáját, mégpedig többnyire azért nem, mert felülről lefelé irányuló, pénzügyi szempontú és taktikai vezetési folyamatokat alkalmaz, amelyeket még a múltbeli szervezetek számára terveztek. Kaplan és Norton, a Balanced Scorecard, e forradalmian új teljesítménymenedzsment-eszköz alkotói, most egy merőben újszerű megközelítést mutatnak be, amely a stratégia megvalósítását minden vállalati dolgozó mindennapi feladatát képező, folyamatos tevékenységgé alakítja át. Kétszáz, a Balanced Scorecardot már bevezetett vállalatnál tíz év alatt szerzett tanulási és kutatási eredményeiket ismertetik. Több mint húsz esettanulmányban szemléltetik - többek között a Mobil, a CIGNA, a Nova Scotia Power, az AT&T Canada példáján -, hogyan fejlesztették ezek a vállalatok egyre magasabb szintre a Balanced Scorecardot, arra használva a kiegyensúlyozott mutatószámrendszert, hogy olyan új teljesítménymenedzsment-keretet alkossanak meg, amely a stratégiát helyezi a legfontosabb vezetési folyamatok és rendszerek középpontjába.
Vállalati stratégia
A Vállalati stratégia című könyv széles körű áttekintést ad a stratégiai menedzsment alapjairól és legújabb irányzatairól. A könyv szemléletében nagy hangsúlyt kap a stratégiai választás, a választási lehetőségek feltárása, értékelése, az egyes alternatívák feltételeinek és következményeinek bemutatása, vagyis nem kész recepteket, hanem gondolati és módszertani keretet ad a stratégiaalkotáshoz.
A szerzők vállalati példák és valós gazdasági szituációk bemutatása révén hozzák közelebb a módszertani fejezeteket és a stratégiai döntéseket segítő modelleket a stratégiaalkotás menedzsmentgyakorlatához.
Profi stratéga
Baracskai Zoltán és Velencei Jolán stratégiai menedzsmentről szóló legújabb kiadványa, melyet stratégiai partner képzésükön is felhasználnak. Közvetlenül a kiadótól is megrendelhető a http://www.ementor.hu/egyeb/kiadvanyok/ címen.
"A Profi stratéga nem ak
Meghatározás
Stratégiai menedzsmenttel foglalkozó szakkönyvek bemutatása.